ART   MANAGEMENT   BERLIN

 The First Berliner Art Book© series

Wendy Yeo   - "Movement and Cycles in Nature"

Amarnath Viswanath    - "Fascinating Polarity "

 

Group Exhibition

1-7 June 2018

Vernissage - 1 June, 6pm

Whiteconcepts gallery, Auguststraße 35, Berlin Mitte


Gabriela Caranffil, curator AMB


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Wendy Yeo , UK

  • Wendy Yeo, 1-7 June 2018, Whiteconcepts gallery, DEEDS
    Wendy Yeo, 1-7 June 2018, Whiteconcepts gallery, DEEDS
  • Wendy Yeo, October, 50 x 70 cm, acrylic on canvas, 2017
    Wendy Yeo, October, 50 x 70 cm, acrylic on canvas, 2017
  • Wendy Yeo, _Autumn Sunset_, Acrylic on Canvas, with Painted Collage, 76cm x 101cm
    Wendy Yeo, _Autumn Sunset_, Acrylic on Canvas, with Painted Collage, 76cm x 101cm











Wendy Yeo is a Hong Kong born artist and graduate of the Slade School of Fine Art, University of London. Won many prizes and a Travelling Scholarship. Solo shows in the U.K., New York, California, Hong Kong, Kuwait and Turkey.

She paints in watercolours, and ink and acrylics on canvas. Elected a Member of the Royal Watercolour Society of Wales in 2008. 

Work in Public Collections e.g. Ashmolean Museum, Oxford; Hong Kong Museum; the Slade and University College Collection; Yu Kyung Museum, Geoje, South Korea, and in many Private Collections. 
Exhibitions in 2018: Amsterdam Whitney Gallery, New York; Paks Gallery, Vienna; Biennale of the Nations, Venice; White Concepts Gallery, Berlin; Solo Show in Tenby Museum and Art Gallery, West Wales, U.K.
Chinese brushwork and the Oriental use of space are evident in her work and her focus is to combine these with a Western individuality of expression.


Im Moment beschäftige ich mich mit natürlichen Formen, z.B. Pflanzen, Bäume, Felsen, Meer und Wasser in Seen und Wasserfällen, die Form mit Bewegung und Raum und die ganze natürliche Energie der Natur darstellen. Die Medien, die ich benutze, sind Aquarell und Acryl, oft mit zerschnittenen Stücken meiner eigenen Arbeit als Collage. Ich wurde in Hong Kong geboren und studierte an der Slade School. Ich nutze gerne den traditionellen chinesischen Gebrauch des Pinsels und die orientalische Raumnutzung gemischt mit einer westlichen individuellen Interpretation von Form, Licht und Farbe.

http://www. wendyyeo.com



Amarnath Viswanath, Germany

  • Amarnath Viswanath 1-7 June 2018, Whiteconcepts gallery
    Amarnath Viswanath 1-7 June 2018, Whiteconcepts gallery
  • Amarnath Paradise Garden, 60 x 80 cm, acrylic on canvas, 2016
    Amarnath Paradise Garden, 60 x 80 cm, acrylic on canvas, 2016
  • Sunset and Lakeview, 80 x 80 cm, acrilyc, 2017
    Sunset and Lakeview, 80 x 80 cm, acrilyc, 2017



Amarnath Viswanath is a German resident, born in India. After graduating with B.Sc.degree in Chemistry, Amarnath started his ceramic career working as a trainee in a ceramic insulator company in Germany. In 1968 he completed his studies at the Ceramic College in Germany with a degree in Ceramic Engineering.  The ability to create an unforgettable impression of a natural landscspe by experiemnting with color mix, is a present a painter can give tot he viewers. Although all lanscapes are there, the paintings promote viewers to develop their own imagination and thoughts. Most of Amarnath’s paintings are blue acrylic which is compensated with bright color mixes and the aim is to bring back some unforgettable memories offered to us by nature. 


Faszinierende Polarität

So unterschiedlich die Werke auch zunächst sein mögen, sieht man von den zwei Sunset-Bildern einmal ab, so gibt es doch einen Aspekt, der alle fünf verbindet. Amarnath will die Schönheit, die er in dieser Welt wahrnimmt, aufzeigen. Dabei entsteht der Wunsch zum Bild vor allem aber da, wo Grenzen, wo Gegenpole ein Spannungsfeld erzeugt haben. Die Stadt im Regen wird erlebbar, wo die zerzauste Gestalt über die Straße tanzt - Emotion trifft auf Konstruktion. Der Sonnenuntergang geschieht nur, weil die Grenze zwischen Tag und Nacht überschritten werden muss. "Tillandsia" verwandelt eine   staubige Pflanze in ein Feuerwerk und bei Elena & Moses  Darstellungen von Mann und Frau frei in eine neue Korrespondenz gesetzt - Amarnath malt seine Bilder, um dem Betrachter die Schönheit dieser Welt vor Augen zu führen und lässt sich dabei von dem Erleben von Polaritäten und Grenzen/Grenzüberschreitungen inspirieren. 

http://www.viswanath.de




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Aimée Joaristi 

XMETRO

http://www.aimeejoaristiarte.com/


Einzelausstellung

1-7 November 2017

 

Whiteconcepts Gallery

Öffnung   1 November 2017, 6:00pm


Augustrstraße 35 

10119 Berlin-Mitte



Per Metro ist eine neue Bedeutung und Ausbringen in die Kreation der gebürtigen Kubanerin in Costa Rica lebend, die Künstlerin Aimée Joaristi. Es ist ein sui-generis Kunststück dass amalgamiert in die gleiche Struktur die Installation, das Malerische und die Gegenstände. Die Idee für dieses Stück kam durch die Begegnung des Künstlerins mit ihrem Heimat und spricht über eine Realität die gefangen in Mängel, versteckt aber hinter die Simulationen des Glücks dass es fördert und verkauft mit Hilfe der Werbung Mitteln und der politisches Pamphlet, ist. Es ist, in sich, eine Denunziation der Idee der Sättigung im Gegensatz zu extrem Armut. Die bildliche Materie ist hier in ein empfängliches Träger für Soziale Denunziation verwandelt. Es ist zweifellos eine mutige Geste die visuelle Kunst zu einem Mittel der Kritische Sensibilität zu machen. Die Toilettenpapier Rolle ist die perfekte Metapher für diesem Stand der dauerhafte Degradierung und der Auswuchs an den die Zeitgenössische Gesellschaft leidet, weil es keine Nachsicht Zonen und horizontales Comfort mehr gibt. Die nicht-diskriminierende  Benutzung der Ressourcen in bestimmte Bereiche und das Mangel in andere skizziert eine ziemlich düstere und öde Panorama. X Metro ist, ohne Zweifel, ein Echo dieser Symptoms.

                                                                                                                 Andrés Isaac Santana 

 

Per Metro is a new proposal of meaning in the creation of the artist of Cuban origin, resident in Costa Rica, Aimée Joaristi. It is a sui-generis piece that amalgamates in the same structure the installation, pictorial and object. The idea of this work appeared in Cuba with the encounter of the artist with its place of origin and through the sad confirmation of a reality captured by the most absolute shortcomings hidden behind the simulations of happiness that it promotes and sells through advertising devices and the political pamphlet. It is, in itself, a denunciation of the idea of saturation in some means and extreme poverty in others. The pictorial matter is transformed here into a susceptible support to social denunciation. Undoubtedly, to make from pictorial art a means of critical sensitivity, it is a pretty gutsy gesture. This roll, which inevitably refers to the roll of toilet paper, is the perfect metaphor to point out this permanent state of abjection and excrescence of which suffers the contemporary society in which there are no longer zones of tolerance and horizontal comfort. The non-discriminatory use of resources in in certain areas and the lack of these resources in others, outline a rather desolate and bleak panorama. X Metro is undoubtedly an echo of this serious symptom.


                                                                                                                   Andrés Isaac Santana 

Kunstkuratorin AMB, Gabriela Caranffil